Any questions you have before you begin buying, building and installing.
By Dieguito
#42739
Good afternoon everyone, first I apologize for my level of English, I am from Spain and I am starting a new adventure with Speeduino 0.4.3c very simple with a vw golf mk2 engine with various modifications.
I know what is necessary about sensors such as tps, iat, vr ... my question is with the ground signals of the ecu and the sensors, I explain:

1-do I connect all the sensor ground to a single ecu ground pin and the other ecu ground pins to a motor ground?

2-do I connect all ecu ground pins to motor ground and sensors ground also to motor ground?

Thank you
By Jhgmx111
#42799
Dieguito wrote:Good afternoon everyone, first I apologize for my level of English, I am from Spain and I am starting a new adventure with Speeduino 0.4.3c very simple with a vw golf mk2 engine with various modifications.
I know what is necessary about sensors such as tps, iat, vr ... my question is with the ground signals of the ecu and the sensors, I explain:

1-do I connect all the sensor ground to a single ecu ground pin and the other ecu ground pins to a motor ground?

2-do I connect all ecu ground pins to motor ground and sensors ground also to motor ground?
Thank you
No entiendo muy bien lo que dices. Puedes compartir un pin de la ecu speeduino para conectar 2 masas de 2 sensores por ejemplo. No sé si eso aclara tu duda.
By Dieguito
#42813
Jhgmx111 wrote: Tue May 12, 2020 11:04 am
Dieguito wrote:Good afternoon everyone, first I apologize for my level of English, I am from Spain and I am starting a new adventure with Speeduino 0.4.3c very simple with a vw golf mk2 engine with various modifications.
I know what is necessary about sensors such as tps, iat, vr ... my question is with the ground signals of the ecu and the sensors, I explain:

1-do I connect all the sensor ground to a single ecu ground pin and the other ecu ground pins to a motor ground?

2-do I connect all ecu ground pins to motor ground and sensors ground also to motor ground?
Thank you
No entiendo muy bien lo que dices. Puedes compartir un pin de la ecu speeduino para conectar 2 masas de 2 sensores por ejemplo. No sé si eso aclara tu duda.
Muchas gracias por tu interés, en tema de electrónica estoy un poco despistado.De los 4 pines de tierra en el conector de 40 pines en los esquemas que encuentro por internet no me aclara mucho la forma correcta de su conexión, si usarlos únicamente como masa de señal de sensores ?pueden quedar libres sin conexion? usar los que quedan libres como masa al bloque?
No se si me entiendes algo mejor ahora
By Jhgmx111
#42876
Dieguito wrote: Tue May 12, 2020 10:25 pm
Jhgmx111 wrote: Tue May 12, 2020 11:04 am
Dieguito wrote:Good afternoon everyone, first I apologize for my level of English, I am from Spain and I am starting a new adventure with Speeduino 0.4.3c very simple with a vw golf mk2 engine with various modifications.
I know what is necessary about sensors such as tps, iat, vr ... my question is with the ground signals of the ecu and the sensors, I explain:

1-do I connect all the sensor ground to a single ecu ground pin and the other ecu ground pins to a motor ground?

2-do I connect all ecu ground pins to motor ground and sensors ground also to motor ground?
Thank you
No entiendo muy bien lo que dices. Puedes compartir un pin de la ecu speeduino para conectar 2 masas de 2 sensores por ejemplo. No sé si eso aclara tu duda.
Muchas gracias por tu interés, en tema de electrónica estoy un poco despistado.De los 4 pines de tierra en el conector de 40 pines en los esquemas que encuentro por internet no me aclara mucho la forma correcta de su conexión, si usarlos únicamente como masa de señal de sensores ?pueden quedar libres sin conexion? usar los que quedan libres como masa al bloque?
No se si me entiendes algo mejor ahora
Los puedes usar para el sensor de temperatura de aire o el del anticongelante por ejemplo, o dejarlos sin usar si te sobra alguno. No hay por qué utilizar los 40 pines que tiene la placa.
En este video (https://youtu.be/-rTmxwAkY-c) puedes ver cómo usarlos.
Saludos
By Dieguito
#42958
Jhgmx111 wrote: Fri May 15, 2020 10:18 am
Dieguito wrote: Tue May 12, 2020 10:25 pm
Jhgmx111 wrote: Tue May 12, 2020 11:04 am
No entiendo muy bien lo que dices. Puedes compartir un pin de la ecu speeduino para conectar 2 masas de 2 sensores por ejemplo. No sé si eso aclara tu duda.
Muchas gracias por tu interés, en tema de electrónica estoy un poco despistado.De los 4 pines de tierra en el conector de 40 pines en los esquemas que encuentro por internet no me aclara mucho la forma correcta de su conexión, si usarlos únicamente como masa de señal de sensores ?pueden quedar libres sin conexion? usar los que quedan libres como masa al bloque?
No se si me entiendes algo mejor ahora
Los puedes usar para el sensor de temperatura de aire o el del anticongelante por ejemplo, o dejarlos sin usar si te sobra alguno. No hay por qué utilizar los 40 pines que tiene la placa.
En este video (https://youtu.be/-rTmxwAkY-c) puedes ver cómo usarlos.
Saludos
Muchas gracias por ésta última aclaración y por el vídeo, ahora me queda todo mucho mas claro y me encuentro más animado para comenzar en este proyecto que aunque sea sencillo para todo lo que se ve por aquí estoy muy ilusionado con ponerlo en marcha.
En cuanto comience el trabajo ya iré comentando avances y resultados.
Muchas gracias

nice first of all, i read all that crap months a[…]

I rewired a few grounds and tested the TPS and rel[…]

Thanks, car runs great now !!! Going to drift even[…]

sauver moteur v8

bonsoir je m appel jean marie et j habite en Franc[…]

Still can't find what you're looking for?